Тема уроку: Закріплення випдків додавання і віднімання, пов´язаних з
нумерацією чисел.
Мета: удосконалювати
обчислювальні навички учнів; закріплювати знання натурального ряду чисел; формувати міцні
навички розв’язування вивчених видів задач; розвивати логічне мислення, увагу,
уяву, пізнавальний інтерес, вміння шукати закономірності, формувати особистісне
ставлення до реального світу, соціальну компетентність; виховувати допитливість,
спостережливість.
Обладнання: фізична карта світу, зображення тварин, індивідуальні картки, картини
– пазли для групової роботи.
Над дверима класу – плакат:
«Хочеш в Африку? Заходь!»
Гості отримують квитки із
написом: «Квиток до Африки. Взяти гарний
настрій».
ПЛАН
ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і
завдань уроку.
-
Сьогодні ми вирушаємо в незвичайну подорож до далекої Африки. Побуваємо на
острові Мадагаскар, про який ви чули, коли переглядали мультфільм «Мадагаскар».
Ми, українці, живемо на великому
материку Євразія, але, крім цього материка, є ще інші, про які ви дізнаєтеся
більше в старших класах. Наше завдання – побувати на найспекотнішому материку і
познайомитися із тваринами, які там проживають. Потрапити до Африки нам
допоможуть наші математичні знання і вміння. Отже, треба підготуватися і зробити
розумову гімнастику.
ІІІ. Робота над темою
уроку.
Розумова гімнастика.
Усна лічба.
-
Знайдіть різницю чисел 7 і 2.
-
Знайдіть суму чисел 1 і 9.
-
Покажіть число, яке більше на 2
від одиниці.
-
Покажіть число, яке менше на 1 від
п’яти.
-
Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
-
Молодці! Впоралися із першим завданням дуже швидко. Розв´язуючи приклади,
дізнаєтеся, на якому виді транспорту ми вирушимо в дорогу.
8 + 8 = 16 Л
9 + 3 = 12 І
24 – 1 = 23 Т
11 – 10 = 1 А
8 + 7 = 15 К
-
Ми в аеропорту. Що таке аеропорт? (Місце
зльоту і посадки літаків, забезпечене всім необхідним для регулярних польотів.) Піднімаємося сходами до літака
і відповідаємо на запитання:
|
1) Назвіть усі пропущені
числа
|
|||
2)
Яке число зайве? Чому?
|
||||
3)
Яке число найбільше?
|
||||
4) Яке число найменше?
|
||||
1)
10, 11, …, …, 14, …, 16, 17, 18,
…, 20.
2)
12, 29, 32, 43, 4.
3)
99, 70, 3, 19, 27.
4)
22, 2, 17, 40, 54.
Ми
зустріли у літаку стюардесу. Хто це така? (Стюардеса
– робітниця, що обслуговує пасажирів літака.)
-
У літаку потрібно сидіти тихо, спокійно і нікому не заважати. Щоб швидше минув
час польоту, проведемо каліграфічну хвилинку.
Каліграфічна хвилинка.
Розв’язування усних
задач.
-
Ось і Африка. Наш материк та
Африку розділяють Червоне і Середземне море. Червоне море – одне із
найсолоніших. У нього не впадає жодна річка. Вода в цьому морі кришталево чиста
і прозора. Тому навіть з великої глибини видніються червоні і бурі водорості, які
цвітуть у теплій морській воді.
Перша тварина, яку ми зустрічаємо, - це жирафа. Вона велика модниця. Полюбляє на
шиї носити хустинки, таким чином хоче приховати свій секрет: якої ж довжини її
шия?
Хустинка 1 (1м). Уранці жирафа дістала з дерева 12 листочків,
а після обіду ще 4. скільки всього листочків дістала жирафа?
Хустинка 2 (1м).
Жирафа випила 4 літри води. Скільки літрів їй ще потрібно випити, щоб у
животі було 9 літрів?
Хустинка 3 (1м). Жирафа зібрала кошик з овочами, бо хоче
повести нас до своєї подружки мавпочки в гості. Вона просить:
-
Не спішіть відпочивати,
Треба нам порахувати,
Два зелених огірки,
Три довгастих кабачки,
У корзині вже лежать.
Полічить вона не може.
Хто жирафі допоможе?
-
Зняли всі три хустинки. Тож довжина шиї жирафи: 1 + 1 + 1 = 3 (м).
-
Сідаємо на спину і поїдемо до найвеличнішого африканського дерева, де живе
мавпочка.
Робота з картками.
1 – й день - 8
кокосів
2 – й день - ?,
на 5 більше, ніж
-
Складіть задачу за короткою
умовою, запишіть розв’язок і відповідь.
Розв’язування
прикладів, робота в парах.
- Хто це йде до нас такий
Довгоногий і стрункий,
Чорно – білий, дуже гарний,
Хоч літати незугарний.
Та хоч він і не літає,
Як біжить, переганяє
І верблюда, і коня,
І машину доганя. (Страус)
-
Страус хоче перевірити, чи вмієте ви швидко розв’язувати приклади, і водночас
ознайомить вас із річками свого материка. Ось ми біля Нілу:
50 + 6 = 56 57 – 5 = 52
30 + 1 = 31 57 – 7 = 50
38 – 8 = 30 61 + 1 = 62
-
А тепер ми наблизилися до річки, біля
якої лікував звірят сам лікар Айболить, - Лімпопо:
80
– 20 = 40 19 + 1 = 20 60
– 50 = 10
40
+ 40 = 80 13 – 4 = 9 18 + 1 = 19
20
+ 20 = 40 9 + 9 = 18 10
+ 3 = 13
Ой,
а хто це біля річки воду п’є? Та це ж слон відпочиває. І нам потрібно
відпочити.
Фізкультхвилинка.
Робота з геометричним
матеріалом.
А
ось острів Мадагаскар. Слон полюбляє дивитися мультфільми, а ще цікавиться
різними головоломками.
-
Якої фігури не вистачає?
?
Гра «Незакінчене речення».
- У трикутника три вершини, три кути, три ……..(сторони).
- У квадрата всі сторони …..(рівні).
- Числа при додаванні називаються: доданок, доданок, ……(сума).
- Відрізок має початок і ……(кінець).
ІV. Підсумок уроку.
Робота в парах.
Діти складають із чотирьох
частин - карток зображення лелеки.
Немає коментарів:
Дописати коментар