Для батьків

Для уроку математики



Тема уроку: Закріплення випдків додавання і віднімання, пов´язаних з нумерацією чисел.

Мета: удосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати знання  натурального ряду чисел; формувати міцні навички розв’язування вивчених видів задач; розвивати логічне мислення, увагу, уяву, пізнавальний інтерес, вміння шукати закономірності, формувати особистісне ставлення до реального світу, соціальну компетентність; виховувати допитливість, спостережливість.
Обладнання: фізична карта світу, зображення тварин, індивідуальні картки, картини – пазли для групової роботи.

Над дверима класу – плакат: «Хочеш в Африку? Заходь!»
Гості отримують квитки із написом: «Квиток до  Африки. Взяти гарний настрій».

ПЛАН ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми вирушаємо в незвичайну подорож до далекої Африки. Побуваємо на острові Мадагаскар, про який ви чули, коли переглядали мультфільм «Мадагаскар».
            Ми, українці, живемо на великому материку Євразія, але, крім цього материка, є ще інші, про які ви дізнаєтеся більше в старших класах. Наше завдання – побувати на найспекотнішому материку і познайомитися із тваринами, які там проживають. Потрапити до Африки нам допоможуть наші математичні знання і вміння. Отже, треба підготуватися і зробити розумову гімнастику.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Розумова гімнастика. Усна лічба.
-          Знайдіть різницю чисел 7 і 2.
-          Знайдіть суму чисел 1 і 9.
-          Покажіть число, яке більше на 2 від одиниці.
-          Покажіть число, яке менше на 1 від п’яти.
-          Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
- Молодці! Впоралися із першим завданням дуже швидко. Розв´язуючи приклади, дізнаєтеся, на якому виді транспорту ми вирушимо в дорогу.


            8 + 8 = 16     Л
            9 + 3 = 12      І
            24 – 1 = 23    Т
            11 – 10 = 1    А
            8 + 7 = 15      К


- Ми в аеропорту. Що таке аеропорт? (Місце зльоту і посадки літаків, забезпечене всім необхідним для регулярних польотів.) Піднімаємося сходами до літака і відповідаємо на запитання:






1)       Назвіть усі пропущені
числа


 2)     Яке число зайве? Чому?


  3)        Яке число найбільше?

4)           Яке число найменше?

1)      10, 11, …, …, 14, …, 16, 17, 18, …, 20.
2)      12, 29, 32, 43, 4.
3)      99, 70, 3, 19, 27.
4)      22, 2, 17, 40, 54.
Ми зустріли у літаку стюардесу. Хто це така? (Стюардеса – робітниця, що обслуговує пасажирів літака.)
- У літаку потрібно сидіти тихо, спокійно і нікому не заважати. Щоб швидше минув час польоту, проведемо каліграфічну хвилинку.
Каліграфічна хвилинка.
Розв’язування усних задач.
-                     Ось і Африка. Наш материк та Африку розділяють Червоне і Середземне море. Червоне море – одне із найсолоніших. У нього не впадає жодна річка. Вода в цьому морі кришталево чиста і прозора. Тому навіть з великої глибини видніються червоні і бурі водорості, які цвітуть у теплій морській воді.
Перша тварина, яку ми зустрічаємо, -  це жирафа. Вона велика модниця. Полюбляє на шиї носити хустинки, таким чином хоче приховати свій секрет: якої ж довжини її шия?
Хустинка 1 (1м). Уранці жирафа дістала з дерева 12 листочків, а після обіду ще 4. скільки всього листочків дістала жирафа?
Хустинка 2 (1м).  Жирафа випила 4 літри води. Скільки літрів їй ще потрібно випити, щоб у животі було 9 літрів?
Хустинка 3 (1м). Жирафа зібрала кошик з овочами, бо хоче повести нас до своєї подружки мавпочки в гості. Вона просить:
-          Не спішіть відпочивати,
Треба нам порахувати,
Два зелених огірки,
Три довгастих кабачки,
У корзині вже лежать.
Полічить вона не може.
Хто жирафі допоможе?
- Зняли всі три хустинки. Тож довжина шиї жирафи: 1 + 1 + 1 = 3 (м).
- Сідаємо на спину і поїдемо до найвеличнішого африканського дерева, де живе мавпочка.
Робота з картками.
1 – й день   -  8 кокосів
2 – й день   -  ?, на 5 більше, ніж
-          Складіть задачу за короткою умовою, запишіть розв’язок і відповідь.
Розв’язування прикладів, робота в парах.
- Хто це йде до нас такий
Довгоногий і стрункий,
Чорно – білий, дуже гарний,
Хоч літати незугарний.
Та хоч він і не літає,
Як біжить, переганяє
І верблюда, і коня,
І машину доганя.  (Страус)
- Страус хоче перевірити, чи вмієте ви швидко розв’язувати приклади, і водночас ознайомить вас із річками свого материка. Ось ми біля Нілу:
            50 + 6 = 56                                                    57 – 5 = 52
            30 + 1 = 31                                                    57 – 7 = 50
            38 – 8 = 30                                                    61 + 1 = 62
- А  тепер ми наблизилися до річки, біля якої лікував звірят сам лікар Айболить, - Лімпопо:
80 – 20 = 40               19 + 1 = 20                 60 – 50 = 10
40 + 40 = 80               13 – 4 =  9                  18 + 1 = 19
20 + 20 = 40               9 + 9 = 18                   10 + 3 = 13
Ой, а хто це біля річки воду п’є? Та це ж слон відпочиває. І нам потрібно відпочити.
Фізкультхвилинка.
Робота з геометричним матеріалом.
А ось острів Мадагаскар. Слон полюбляє дивитися мультфільми, а ще цікавиться різними головоломками.
- Якої фігури не вистачає?




 
                                                             
 



                     

                      ?


                    
Гра «Незакінчене речення».
  • У трикутника три вершини, три кути, три ……..(сторони).
  • У квадрата всі сторони …..(рівні).
  • Числа при додаванні називаються: доданок, доданок, ……(сума).
  • Відрізок має початок і ……(кінець).
ІV. Підсумок уроку.
Робота в парах.
Діти складають із чотирьох частин -  карток зображення лелеки.







Немає коментарів:

Дописати коментар